بخور و نخور های سحری در ماه رمضان – مجله مجازی بارش
دوشنبه , اردیبهشت ۳۱ ۱۳۹۷
خانه / تغذیه / آشپزی / بخور و نخور های سحری در ماه رمضان

بخور و نخور های سحری در ماه رمضان

چیزی به شروع ماه رمضان نمونده، یک ماه مقدس و پر از خیر و برکت که همه ی ما داریم کم کم خودمون رو برای استقبال از این ماه عزیز آماده می کنیم. ما باید سعی کنیم در این ماه از مواد غذایی در سحری استفاده کنیم که در طول روز انرژی مون رو حفظ کنه، بخصوص چون در روزهای طولانی و گرم سال هم قرار داریم باید بیشتر به این مسائل اهمیت بدیم. در ماه مبارک رمضان رژیم غذایی ما به طور اساسی تغییر میکنه. پس باید سعی کنیم در دو وعده ی سحر و افطار از گروه های غذایی مختلف مثل سبزیجات، غلات، گوشت، محصولات لبنی و میوه ها به طور متعادل استفاده کنیم.

مواد غذایی مفید برای سحری

مواد غذایی مفید برای سحری

وعده ی سحری باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

سحری باید یک وعده ی کامل و سالم غذایی باشه تا بتونه انرژی شما رو در طول روز تا هنگام افطار تامین کنه. خیلی مهمه که غذاهایی که میل می کنید، آب بدن شما رو تامین کنه و از تشنگی شما در طول روز جلوگیری کنه. پس حواستون باشه که با توجه ویژه ای، مواد غذایی مصرفی در هنگام سحری رو انتخاب کنید.

مواد غذایی پروتئینی را در وعده ی سحری بگنجانید

تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین و سایر مواد مغذیست. ولی به تنهایی نمی تونه برای یک وعده سحری کافی باشه. شما می تونید با تخم مرغ در کنار سبزیجات و جوانه های مختلف یک سحری مناسب تهیه کنید.

مواد غذایی پروتئینی

مواد غذایی پروتئینی

تامین انرژی بدن در ماه رمضان با مصرف غذاهای فیبر دار

جوی دو سر یک منبع غنی و سرشار از فیبر است. یک ماده غذایی عالی که نیازهای بدن شما رو در هنگام سحر تامین میکنه. فیبر محلول در معده ی شما به یک ماده ژل مانند تبدیل میشه و سرعت هضم اون پایین میاد، که این عمل باعث پایین اومدن کلسترول و قند خون میشه در نتیجه شما در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت و دیرتر گرسنه می شید.

مواد غذایی حاوی فیبر

مواد غذایی حاوی فیبر

مواد غذایی حاوی ویتامین ها و کلسیم را در سحری بخورید

محصولات لبنی منابع غذایی مغذی ای هستند که نیاز شما به ویتامین ها و کلسیم رو تامین می کنند. یک اسموتی ماست یا میلک شیک وانیلی عسلی می تونه گزینه خوبی در هنگام سحری برای حفظ آب بدن در طول روز باشه.

میلک شیک عسلی

میلک شیک عسلی

کربوهیدرات های ساده یا تصفیه شده را در وعده ی سحری مصرف نکنید

این مواد غذایی فقط ۳ یا ۴ ساعت هضمشون طول میکشه و میزان مواد مغذی ای که برای بدن دارند خیلی کمه. مثل: شکر، آرد سفید، شیرینی، دونات و کروسان ها.

دونات های خیلی شیرین

دونات های خیلی شیرین

برای جلوگیری از تشنگی در روزه داری مواد غذایی خیلی شور نخورید

عدم تعادل سطح سدیم در بدن می تونه باعث بشه شما در هنگام روزه بودن، به شدت احساس تشنگی کنید. پس از خوردن نمک زیادی، آجیل های شور، خیارشور، چیپس و غذاهای حاوی سس سویا پرهیز کنید.

چیپس های شور

چیپس های شور

بیخوابی و تشنگی با مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین در وعده ی سحری

نوشیدنی هایی مثل قهوه به دلیل اینکه باعث بی خوابی و پریشانی میشن گزینه ی مناسبی برای سحری نیست. بعلاوه اینکه باعث کم کردن آب بدن و ایجاد تشنگی هم میشن.

نوشیدنی های کافئین دار

نوشیدنی های کافئین دار

حواستون باشه که هرگز وعده ی سحری رو حذف نکنید، حذف کردن این وعده به طور کلی می تونه آسیب های جدی ای به شما برسونه. اگه براتون خوردن سحری سخته، حداقل یک لیوان شیر و چندتا دونه خرما در هنگام سحر میل کنید.

منبع ؛ ۲nafare.com

قالب وردپرس

درباره ی javadesmaty

همچنین ببینید

طرز تهیه آش دوغ با گوشت قلقلی مرحله به مرحله

آش دوغ جز اون دسته آش های خوشمزه ایه که تو اکثر نقاط ایران پخته …

دیدگاهتان را بنویسید